BALSAM DO UST Z MIODEM - DIY

09:30


Z racji, że jestem stu procentową kobietą, w swojej torebce zawsze noszę mnóstwo rzeczy, które uważam za niezbędne. Jednym z nich jest  balsam do ust. Pomysł na stworzenie własnego kosmetyku narodził się już dawno temu. Czytając pewnego bloga, natrafiłam na świetny przepis.
Uwielbiam kosmetyki, szczególnie te z dobrym, zdrowym składem. Jeszcze lepiej jest wtedy, kiedy sama ten kosmetyk mogę zrobić, zmodyfikować składniki tak, jak najbardziej mi pasuje i odpowiada. Myślę, że balsam do ust to niezbędnik w torebce każdej kobiety.
Co będziemy potrzebować, by stworzyć swój własny? Oto krótka lista produktów(oczywiście każdy z Was może je modyfikować na multum sposobów, dodając, zamieniając bądź usuwając niektóre składniki)

1) 1 łyżeczka oleju kokosowego(najlepiej nierafinowanego)
2) 1 łyżeczka miodu pszczelego(ja użyłam takiego domowego, robionego przez pszczółki mojego sąsiada)
3) 1/2 łyżeczki wazeliny (opcjonalnie)   
4) 4-6 kropelek płynnej witaminy C
5) Odrobinka czerwonej szminki, dla uzyskania koloru(poza działaniem, chciałam żeby mój balsam również ładnie wyglądał)
6) Maliny to świetny zamiennik szminki, który również doda koloru naszemu kosmetykowi. Jeśli chcesz, żeby balsam był w stu procentach naturalny, rozgnieć jedną malinę i dodaj do pozostałych składników.
7) Odrobinka kwasu hialuronowego(opcjonalnie)
8) Pojemniczek, w który wlejemy nasz balsam.
9) Łyżka
10) Świeczka, bądź rzecz, nad którą roztopimy wszystkie składniki. 
Instrukcja jest bardzo prosta. Nad  zapaloną świeczkę dodajemy następująco olej kokosowy, miód, 
wazelinę i szminkę.
Mieszamy, aż wszystkie składniki się rozpuszczą, a my uzyskamy płynną konsystencję, którą będziemy mogli przelać do naszego pojemniczka.
Przelewamy wszystko do wybranego pojemniczka i wstawiamy do lodówki do momentu, aż zastygnie. Nasz balsam jest gotowy do użycia! Fantastyczny pomysł, niedrogi w wykonaniu, bo większość składników każdy z nas ma w domu. Możecie go modyfikować na wiele sposobów, dodawać i odejmować różne rzeczy, aż w końcu uzyskacie wymarzony efekt. Jest to również świetny pomysł na prezent dla bliskiej osoby. Bo czy może być coś lepszego, niż taki kosmetyk zrobiony własnoręcznie, od serca? Ja już śpieszę się tworzyć te cuda dalej i rozdawać moim przyjaciołom.
Już wkrótce nowe pomysły na domowe kosmetyki i nie tylko. Zapraszam na mój instagram!














You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję bardzo za każdy komentarz i obserwację.
Zostaw swój adres bloga, zawsze odwdzięczam się tym samym